woensdag 17 februari 2010

Nog 13 dagen: Flyeren in Etten

Net heerlijk geflyerd in Etten, het dorp van mijn roots. Zowel mijn moeder als mijn vader komen hier vandaan. Ik ben van twee bekende geslachten uit Etten. Mijn vader is van Leijzer van de Klompendijk, in de volksmond De Ekster. Mijn moeder is van zaal/cafe Köster. Volgens mijn oma kreeg je alles voor elkaar als je zei: ik bun van Köster uut Etten. Als bijnaam hebben de Kösters Kloet.

Heerlijk, lekker rondlopen in de frisse lucht na een stressvolle dag. Rondlopen in Etten is een echte 'trip down memorylane'. Als klein meisje dwaalde ik rond in de weilanden aan de Klompendijk en over de vlakten waar nu de Schimmels gerealiseerd zijn. Je kon door het meterhoge gras tot aan de Oude IJssel lopen!

Als puber heb ik jaren op zaterdag in de kantine van voetbalvereniging Etten gewerkt. Het is goed om te zien dat de meeste jongens van toen nog steeds in Etten en omgeving wonen. Morgen ga ik even een kijkje nemen op het sportterrein. Ze schijnen het aardig opgeknapt te hebben.

Vandaag ben ik geweest in de Dorpsstraat, Molenstraat, Irenestraat en Christinastraat. Morgen de rest van de wijk, nu opwarmen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten