zondag 28 februari 2010

Nog 3 dagen: tijd om de kriebels te krijgen

Over 3 dagen is het al zover: de verkiezingen. De verkiezingen waar we al zo lang naar toe gewerkt hebben.

Gisteren hebben we onze laatste grote verkiezingsactie afgesloten: een geweldig superfeest in de Drufabriek. Wauw, wat was de Nacht van de Arbeid tof! Landelijk partijvoorzitter Lilianne Ploumen en Tweede Kamerlid Mei Li Vos kwamen langs en waren zeer onder de indruk van niet alleen de Drufabriek, maar ook van ons rooie feestje. Wat mij betreft doen we dit over vier jaar weer! Ik verzamel straks de foto's die her en der rondslingeren en zet ze op ons Flickr-kanaal.

Nu uitgebreid tijd om me druk te maken over de verkiezingsuitslag. Gister nog flink voorkeurstemmen binnen kunnen halen. Die onverwachte zijn zo leuk!! Het is echt spannend, niemand kan er een zinnig woord over zeggen. We zullen het gewoon netjes af moeten wachten.

Woensdag zit ik op het stembureau in Varsseveld. Het zal een latertje worden met stemmen tellen, nu we niet meer via een machine kunnen stemmen. Vanaf negen uur, als de stembureau's sluiten, houdt de gemeente in de Drufabriek een uitslagenavond. De Drufabriek staat in verbinding met het zenuwcentrum in het gemeentehuis en de uitslagen druppelen live binnen. Echt een superspannende avond. Ik zal er niet bij zijn, want nadat de partijen-uitslag er is, moeten wij de voorkeurstemmen nog tellen. Daarna gaan we naar de Dru om te de overwinning te vieren of het verlies te nemen en dan een deurtje verder te gaan om datzelfde met onze partij te gaan doen.

Maar nu ga ik nog even mijn persoonlijke flyers in mijn straat uitdelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten